11 Aralık 2011 Pazar

Patch Adams

Şair Dante'nin dediği gibi, yaşam serüvenimin ortasında kendimi karanlık bir ormanda buldum.Çünkü doğru yolu kaybetmiştim.Sonrasında doğru yolu bulacaktım...Ama en beklenmedik yerde...
Bitik bir hayatın ortasındayızdır.Ümiztsiz bir vaka misali işte.Ama tüm umudumuzun kırıldığı bir zamanda bile kendimizi bulabiliriz en kuytularda..Umudumuz başkalarının umudu olur.Mutlu oluruz çoğu zaman başkalarına yardım ederek.Onları gülümseterek.Her şey verilebilecek bir tebessüm için,insan için...
Tüm toplumlar olarak ne yazık ki, önce bir birey, ardında da bir toplum olarak programlanmış tepkilere şartlanmışız.Otoritenin kölesi durumunda yaşamayı sürdürüyoruz.Tabi buna yaşamak denilirse.Tıpkı uçuruma giden bir sürünün koyunları gibiyiz.Yaşam mücadelesi verdiğimiz kendi dünyamızdan pencereye bir bakın,insanlara,yaptıklarına ve yapmacık davranışlara,ciddi bir makamda bir o kadar resmi kişilere bakın.Nasıl olur bilmem ama bir adım atın hayatınızı değiştirmek için...Dünyayı, insanları ve geleceği değiştirmek için...


Deyinmem gereken o kadar çok şey var ki...O kadar anlam dolu,hayat,yaşam dolu düşünceler benimsedim ki bu yapım sayesinde,umarım bunları sizlerede yansıtabilmişimdir.Yaşama dair müthiş düşünceler çıkarabileceğiniz bir yapım.Fazlasıyla anlam yüklü ve mesajlar içeren türden.Farketmeden bağlı kaldığınız ve esiri olduğunuz bu otoriteyi umarım tüm izleyenler artık kırmak için yelken açmıştır.Şu yalan dünyada insan olduğumuzun yeniden farkına varmış ve mutluluk için yeniden savaşmaya başlamıştır.Artık yapmcıklıktan kurtulup duygusal tepkiler vermeye başlamışızdır.
Önemli olan değildir hastalığı tedavi etmek, önemli olan insanı iyileştirmektir.Mutluluk adına yapılmış en iyi yapımlardan.İnsaları mutlu bulmak,onlara kucak açıp,acılarına ortak olmak..Hepsi bu.Rütbesiz,makamsız,yenilikçi,objektif ve eleştirel bir bakış açısı ile her şey bazı şeyleri değiştirmek için.çocuklarımızın geleceği için belkide...

Filmden ve senaryosundan bahsetmeme gerek yok.Çünkü bir filmden öte benim için.Hayat için yaşam için yapılmış bir yapıt.Amacı sadece film olsun değil.En ciddi kişinin bile aşırı mutluluk yaşayarak yüzündeki bir tebessüm için.Her şey insan için...

[ A- ]


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder